• Warsztaty z Akademią Rainbow w Srebrnej Górze

• W dniach 25-28 października, uczniowie wszystkich zawodów, wzięli udział w warsztatach z Akademią Rainbow, podczas których uczestniczyli w profesjonalnym Kursie Animatora Czasu Wolnego.

A jak pobyt w Srebrnej Górze oceniają uczestnicy tej niesamowitej przygody?

Pobyt w Srebrnej Górze rozpoczęliśmy zwiedzaniem i poznaniem historii unikatowego obiektu, jednej z największych atrakcji Dolnego Śląska Twierdzy Srebrna Góra. Trasą turystyczną oprowadził nas sympatyczny przewodnik ubrany w mundur z epoki napoleońskiej, który w bardzo ciekawy i przystępny sposób opowiadał nam o losach ludzi żyjących w tamtych czasach. Podczas wycieczki przebyliśmy trasę w kondygnacji parterowej i obejrzeliśmy podziemne kazamaty wraz z niesamowitą studnią wydrążoną w skale, a na koniec wspięliśmy się na sam szczyt punktu widokowego. Byliśmy też świadkami ładowania i strzału z repliki XVIII wiecznej armaty, który na wszystkich zrobił wielkie wrażenie.

Tego samego dnia wieczorem, już w miejscu zakwaterowania, odbył się pasjonujący i zacięty turniej w minigolfa. Najpierw poznaliśmy zasady tej cieszącej się coraz większym powodzeniem gry, a potem przystąpiliśmy do zdrowej rywalizacji. Dla wielu z nas umieszczenie piłki w specjalnych dołkach na końcu toru było nie lada wyzwaniem. Mimo to zabawa była przednia.

Kolejnego dnia zaczęliśmy już praktyczne zajęcia, dzięki którym przekonaliśmy się jak fantastyczną pracę mają Animatorzy, dowiedzieliśmy się co robią w czasie wolnym, ile zarabiają i jak dobrze trzeba znać języki obce. Poznaliśmy też warsztat pracy Animatora, nauczyliśmy się różnych zabaw animacyjnych oraz wdrożyliśmy się w zagadnienia związane z animacją.

Wszystkie zajęcia prowadzone były przez doświadczonych i profesjonalnych specjalistów Rainbow zajmujących się także rekrutacją Animatorów na wyjazdy zagraniczne.

Mikołaj naświetlił nam tajniki pracy Animatora, Zuzanna prowadziła zabawy integracyjne, a Katarzyna nauczyła podstawowych kroków popularnej na całym świecie salsy. I to właśnie ten latyno- amerykański taniec należał do naszych ulubionych zajęć, kiedy to na początku wszystkim plątały się nogi, a my staraliśmy się dorównać kroku naszej instruktorce. Ale, jak to się mówi, trening czyni mistrza! Po wielu próbach doszliśmy prawie do perfekcji, a na koniec kursu nie chcieliśmy już zejść z parkietu. Ekspresja ruchów, kroków i emocji udzieliła się nawet naszym nauczycielkom, które razem z nami skakały w rytm skocznej muzyki.

Dużym wyzwaniem było dla nas przygotowanie wieczornego show. Podzieleni na grupy musieliśmy je zaplanować w najdrobniejszych szczegółach. Była burza mózgów, zewsząd słychać było szepty, spory, sypał się grad pomysłów, a wszystko to w wielkiej tajemnicy przed konkurencją.

Pomysł, planowanie, scenariusz, podział ról, reklama, scenografia, dekoracje i reżyseria. Liderzy zespołów trzymali wszystko w ryzach i nikt nie miał prawa się obijać; każdemu przydzielono zadanie do wykonania. Efekt końcowy był niesamowity; podczas prezentacji było dużo frajdy, śmiechu i oklasków. Okazało się, że wszyscy wykazaliśmy się dużą pomysłowością i kreatywnością. Wtedy to też objawiły się talenty organizatorskie, aktorskie, a nawet komediowe i wokalne.

Jednym z naszych zadań było też nagranie, według własnego pomysłu, krótkiego filmiku ze spaceru po Srebrnej Górze. Jego projekcja odbyła się w sali wypełnionej po brzegi widzami. No i tu po raz kolejny ukazały się talenty aktorskie. Mistrzem komedii i narracji okazał się Mikołaj z klasy IIIt i to on zebrał największe brawa.

W nagrodę za wzorową pracę i końcowe efekty, kierownik i organizator wyjazdu pan Robert Bernaś, zarządził dla wszystkich wieczorną, wspólną dyskotekę. Do końca, bawili się na niej najwytrwalsi! Nie było już wtedy salsy, ale muzyka młodzieżowa w stylu techno, rocka i popu.

W ostatnim dniu podsumowaliśmy nasz cały pobyt na warsztatach, przedstawiając swoje opinie, odczucia i refleksje w formie graficznej. Okazało się, że wszyscy są tego samego zdania. Wyjazd do Srebrnej Góry na warsztaty z Akademią Rainbow był: pożyteczny, wspaniały, cudowny, wiele nas nauczył, ale przede wszystkim zintegrował. Byliśmy ze sobą 24 godziny na dobę, razem jedliśmy pyszne posiłki, pracowaliśmy, tańczyliśmy, spacerowaliśmy po najbliższej okolicy, poznaliśmy się bliżej w sytuacjach innych niż szkolne. Nawiązaliśmy też nowe znajomości, bo na co dzień mijamy się tylko na szkolnych korytarzach. Cieszy fakt, że byli z nami też uczniowie klas pierwszych, którzy dopiero rozpoczęli naukę w naszej szkole. Może to właśnie oni zostaną w przyszłości animatorami na greckiej czy włoskiej wyspie, rozsławiając Regionalną Szkołę Turystyczną?

Podczas warsztatów odkryliśmy w sobie nowe talenty, pozbyliśmy się stresu związanego z publicznymi wystąpieniami, obyliśmy się z mikrofonem, przestaliśmy się bać wyjścia na środek sali, kiedy wszyscy na nas patrzą.

Również pogoda nam dopisała i mogliśmy w słońcu podziwiać piękną, złotą jesień w górach podobnych jak nasze oraz zwiedzić okolice Srebrnej Góry, zwłaszcza, że większość z nas była w tych rejonach po raz pierwszy.

Był to czas nie tylko nauki, ale też wspólnej zabawy i integracji. Wszyscy wróciliśmy pełni wrażeń, pozytywnej energii i nowych pomysłów.

Dziękujemy organizatorom oraz Akademii Rainbow za te niezwykłe chwile.

Nauczyciele

oraz uczennice Dominika Olkiewicz i Klaudia Diakowska

• ,,Ojczyzna, to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć, tracą życie'' Cyprian Kamil Norwid

• Wzorem ubiegłych lat uczniowie klasy Ih Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju w dniu 26.10.2022 roku porządkowali groby na miejscowej nekropolii. Kierując się słowami Cypriana Kamila Norwida ,, Ojczyzna, to ziemia i groby. Narody tracąc pamięć, tracą życie'' w imieniu społeczności szkolnej oddano hołd dla bohaterów naszej wolności z okresu I i II wojny światowej. Polanicki cmentarz w świetle wpisów w rejestrze grobów urasta do miana ,,zagłębia bohaterów". Uczniowie biorący udział w działaniu swoją postawą i zaangażowaniem w odpowiedzialny sposób dali świadectwo pamięci dla zmarłych.

• Uwaga!!Uwaga!!

• Informujemy, że 31 października 2022 jest dniem wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W tym dniu szkoła będzie zamknięta.

• Dzień Edukacji Narodowej, pasowanie pierwszaków i imieniny naszej Szkoły

„Istnieją na świecie bohaterowie i każdy w naszej szkole Ci o tym opowie. Nauczyciele, którzy tutaj pracują, codziennie swoje super moce pokazują”.

Czy tak możemy powiedzieć o nauczycielach naszej szkoły? Z pewnością tak! Próbkę tego mogliśmy zobaczyć 12 października – na gali z okazji XX-lecia współpracy z Unity Line, nadania tytułów „Przyjaciel Szkoły” i zakończeniu II Mobilności Projektu „Praktyczne Kształcenie Mistrzów na Turystycznym Rynku Pracy 2” Erasmus +. Zaangażowanie nauczycieli i trud jaki oni wkładają w swoją pracę, sprawiają, że nasi uczniowie zdobywają nie tylko wiedzę, ale również umiejętności zawodowe.

14 października, w Dzień Edukacji Narodowej, mogliśmy uczestniczyć w kolejnych uroczystościach naszej szkoły – tym razem już w gronie „rodzinnym”. Świętowaliśmy potrójną uroczystość: Dzień Nauczyciela, pasowanie klas pierwszych i Dzień Patrona Szkoły – św. Jana Pawła II. Uroczystość została przygotowana przez klasę 2ht wraz z wychowawcą – p. Barbarą Prusak oraz Samorząd Uczniowski.

„Wybraliście szkołę, która nie tylko umożliwi Wam zdanie matury a potem studiowanie, ale również przygotuje Was do pracy na turystycznym rynku”. „Chciałbym wam powiedzieć, że każdy z was w mniejszym lub większym stopniu przywiąże się do naszej szkoły. Czas tu będzie wam mijał bardzo szybko w gronie rówieśników, przyjaciół i nauczycieli” – tak się zwracali starsi koledzy do uczniów klas pierwszych.

Podkreślano zarówno prawa i obowiązki uczniów. Na dobry wizerunek naszej szkoły oraz na fakt, jak nas postrzegają na zewnątrz, wpływają wszyscy uczniowie wraz ze swoimi nauczycielami.

Ślubowanie było bardzo uroczystym momentem całego apelu. Uczniowie na stojąco powtarzali za Panią Dyrektor Beatą Dreszer, słowa roty przysięgi: „My, uczniowie i uczennice klasy pierwszej Regionalnej Szkoły Turystycznej. Technikum im. Jana Pawła II w Polanicy – Zdroju, uroczyście przyrzekamy:…”.

W dalszej kolejności, prowadzący apel wyrazili swoją wdzięczność wobec nauczycieli za trud wkładany w wychowywanie i kształtowanie młodego pokolenia. Życzyli dużo zdrowia, cierpliwości, wytrwałości, sukcesów zawodowych, zadowolenia z uczniów oraz tego, aby praca zawodowa była źródłem osobistej satysfakcji. Dziękowali za nieustanne wskazywanie, że porażki mogę wiele nas nauczyć.

Obchody Dnia Patrona Szkoły Rozpoczęły się od wspólnego śpiewu „Barki” – ulubionej pieśni św. Jana Pawła II. Papież Polak – jak podkreślali uczniowie – był podziwiany, obdarzany największym szacunkiem. Nazwali Papieża „największym autorytetem tego świata” i „wzorem”, który pragną naśladować.

Szkoła jest naszym drugim domem. To tutaj – wraz z naszymi nauczycielami – zmierzamy w stronę przyszłości, często nam nieznanej, ale dzięki naszym nauczycielom – nie strasznej nam, ale dającej wiele możliwości.

Niech nie zabraknie determinacji do tego, aby mimo przeciwności i trudności losu, dbać o nasz wspólny dom. Tego sobie pragnie życzyć nawzajem – w tak uroczystym i wyjątkowym dla nas dniu – uczniowie wraz z nauczycielami.

Ks. Mateusz Matusiak

• Regionalna Szkoła Turystyczna w Polanicy-Zdroju ma nowych przyjaciół.

• "Czy znacie drugą taką szkołę, której uczniowie z powagą i zaangażowaniem śpiewają szkolny hymn? Uroczystość w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju zaskoczyła nie tylko tym. Nie dość, że uczniowie są dumni, iż do niej chodzą, to pracodawcy cenią ich wiedzę, a przez wszystkich są tu nazywani przyjaciółmi."

ZACHĘCAMY DO PRZECZYTANIA CAŁEGO ARTYKUŁU. LINK ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ

• Wycieczka klasy IVHT i IVG do Złotego Stoku

• Korzystając z uroków jesieni i pięknej pogody, uczniowie klasy IVHT i IVG, postanowili ten czas spędzić aktywnie. Podczas dzisiejszej wycieczki do Złotego Stoku, wszyscy pokonali najdłuższą trasę w Linowym Leśnym Parku Przyrody Skalisko. Kontakt z wyjątkową naturą i mnóstwo niezapomnianych wrażeń na długo pozostaną w pamięci.

• Światowy tydzień wdzięczności służbie pięter (Housekeeping Appreciation Week)w RST.

• Światowy tydzień wdzięczności służbie pięter

(Housekeeping Appreciation Week)w RST.

Wrzesień jest miesiącem, w którym międzynarodowe sieci hotelowe wyrażają wdzięczność swoim pracownikom działu Służby Pięter. Tydzień Wdzięczności celebrowany był na całym świecie. W tym roku w Polsce wypadł między 12 i 18 września. W ramach tego święta wykład dla klas 1 h i 2 h poprowadziła trener Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – Pani Katarzyna Ściebura- od blisko 20 lat związana z branżą hotelarską. Pani Kasia jest magistrem turystyki i rekreacji Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach i absolwentką Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju w zawodzie technik hotelarstwa. Pierwsze kroki w hotelarstwie stawiała na promach pasażerskich Unity Line. Swoją wiedzę i doświadczenie rozwijała w hotelach na terenie Polski oraz poza granicami kraju - na Cyprze i na Majorce, gdzie dogłębnie przyswoiła standardy i funkcjonowanie pracy w dziale służby pięter. Od 2014 r. związana z pięciogwiazdkowym Hotelem SPA Dr Irena Eris Polanica-Zdrój jako kierownik Służby Pięter, a w latach 2019-2022 pełniła tam funkcję zastępcy dyrektora hotelu. Koordynator praktyk uczniów technikum hotelarskiego. Jako współrealizator projektów unijnych nadzorowała kształcenie zawodowe młodzieży w Irlandii i w Szwecji, poznając strukturę organizacyjną hoteli tych państw. Jurorka wojewódzkich i regionalnych konkursów szkół hotelarskich. Współautorka skryptu do kształcenia zawodowego „Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie”. W RST odbył się wykład Pani Kasi, a następnie smaczny poczęstunek, z zadowoleniem przyjęty przez uczniów biorących udział w obchodach Światowego Tygodnia wdzięczności służbie pięter.

Sylwia Wasielewska - Romian

• Nauka przez praktykę

• Wizyta w punkcie Informacji Turystycznej w Polanicy-Zdroju klasy 4 Technikum Organizacji Turystyki związana była z aktywną formą zdobywania wiedzy na temat systemu informacji turystycznej w Polsce. Pan Jan Stypuła przedstawił uczniom profesjonalną wiedzę na temat obsługi turysty w punkcie IT, wykorzystanis cyfrowej i analogowej części IT w praktyce oraz o zmianach we współczesnej turystyce. Niezwykle interesujące tematy przestawione w praktyczny sposób, czyli nauka przez praktykę

Po zakończeniu warsztatów uczniowie przeszli się tropem polanickich niedźwiadków 🙂

• Grzybów Zdroje

• Grzybów Zdroje - impreza, w której uczestniczyliśmy po raz drugi. Uczniowie klas gastronomicznych oferowali najlepszą w Polsce zupę grzybową , a animatorzy prowadzili grę terenową o tematyce botanicznej.

• Rok szkolny 2022/2023 czas zacząć!

• „W szkole straszliwy zrobił się zamęt: ładna historia-biały atrament! Któż go na białym dojrzy papierze? Nikną litery i kleksy świeże, nie zda się na nic wypracowanie, gdy z liter nawet ślad nie zostanie. Zbladł nauczyciel i bladolicy. Przez chwilę z kredą stał przy tablicy, lecz nic napisać na niej się nie da: czarna tablica i czarna kreda! Jak tu rozwiązać można zadanie, gdy cyfr odróżnić nikt nie jest w stanie”

Jan Brzechwa

Zgodnie z polską tradycją rozpoczęliśmy pierwszego września nowy rok szkolny. Po wakacyjnym odpoczynku przyszedł czas nowych zmagań, rozwijania zdolności i talentów oraz spełniania życiowych ambicji. Nowy rok szkolny niesie ze sobą nowe wyzwania? Ciekawe, jakie stawi przed nami-nauczycielami i uczniami Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy – Zdroju?

Społeczność naszej szkoły, tego dnia licznie zgromadziła się na uroczystym apelu, który rozpoczął się o godzinie 09.00. Uroczystość prowadziły uczennice z samorządu uczniowskiego. Po wprowadzeniu pocztu sztandarowego szkoły i odśpiewaniu hymnu państwowego głos zabrała pani dyrektor Beata Dreszer. Powitała gościa honorowego, pana Tytusa Wyczałka, grono pedagogiczne, uczniów i rodziców. Pani dyrektor przedstawiła nauczycieli i podała informacje związane z organizacją nowego roku szkolnego. W części artystycznej apelu, Dominika zaśpiewała na dobry  początek piosenkę pt.: ,,Nasza szkoła marzeń”

Dzień 1 września to również wspomnienie tragicznych wydarzeń związanych z historią Polski i wybuchem II wojny światowej. W naszej szkole w tym dniu gościliśmy mieszkańca Polanicy-Zdroju, kapitana Tytusa Wyczałka, który we wrześniu 1939 roku miał 11 lat. Był wówczas mieszkańcem Mielca. Opowiedział zgromadzonym swoją historię życia i przybliżył fakty, jak wyglądała nauka w szkole podczas wojny. Dla wszystkich była to pierwsza lekcja historii w nowym roku szkolnym, poprowadzona z wielką pasją przez nauczyciela doświadczonego.

Po części oficjalnej, uczniowie wraz z wychowawcami udali się do swoich klas, aby tam otrzymać kolejne informacje związane z nowym rokiem szkolnym.

O godz. 12.00 reprezentacja uczniów naszej szkoły wraz z p. Danutą Droździk i ks. Mateuszem Matusiakiem, uczestniczyła w obchodach miejskich upamiętniających 83. Rocznicę Wybuchu II Wojny Światowej. Uroczystość odbyła się na Cmentarzu Komunalnym w Polanicy-Zdroju przy Pomniku Wołyńskim.

Niech nowy rok szkolny 2022/2023 wszystkim przyniesie wiele radości. Niech będzie czasem, w którym każdy postawi sobie cel i do niego będzie dążył. Niech w naszej szkole – białe litery na czarnej tablicy – będą symbolem codziennej pracy nauczycieli i uczniów.

Tekst: Ks. Mateusz Matusiak

Foto: Sylwia Wasielewska-Romian

• Regionalna Szkoła Turystyczna Technikum im. Jana Pawła II w Polanicy-Zdroju
      • tel: +48 74 868 16 83 fax: +48 74 868 16 83
      • Regionalna Szkoła Turystyczna Technikum im. Jana Pawła II ul. Wojska Polskiego 23 57-320 Polanica-Zdrój 57-320 Polanica-Zdrój Poland
      • Sekretariat przyjmuje interesantów: - w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 15:00 Opłaty za internat oraz opłaty za wydanie duplikatów dokumentów należy wnosić na konto: Nr Konta 46 1560 0013 2005 5830 0000 0002 Odbiorca Regionalna Szkoła Turystyczna ul. Wojska Polskiego 23, 57-320 Polanica-Zdrój Tytuł płatności Rodzaj opłaty oraz imię i nazwisko ucznia (absolwenta) np. Opłata za internat za wrzesień 2017 r., Jan Kowalski